Summer 2020 – Mijn fysieke conditie voorbereiden

Wij zijn altijd wel bezig met onze fysieke conditie: gezond eten, genoeg sporten en bewust bewegen in het dagelijkse ritme. De komende maanden steken we een tandje bij! We zijn geselecteerd voor de Saint Hil’AIRTOUR, een hike en fly competitie waarbij je 7 dagen lang alleen te voet of vliegend een route aflegt. Je draagt je vlieguitrusting te allen tijde bij je. Weer of geen weer is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk van de waypoints aantikt. Het belooft een week te worden waarin iedere deelnemer zijn eigen limieten opzoekt. Met andere woorden: Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt! Ik wil mijn best doen om hier zo fit mogelijk aan te beginnen…

Sport

Er zijn zoveel opties. Bottom line is: doe iets! Het maakt volgens mij, op mijn niveau, niet zoveel uit of je nu dure personal crossfit trainingen volgt of gewoon 3x per week je loopschoenen of badpak aantrekt. Dus dat is het plan: iedere twee dagen een sportactiviteit doen. Het maakt niet zoveel uit wat en hoe lang. Voorlopig hou ik het op lopen en daarnaast steeds ‘iets’ gevarieerds; klimmen, zwemmen, buikspieroefeningen, pompen, … Een intensiever trainingsprogramma zou goed zijn, maar ik vind het ook belangrijk om mezelf niet teveel verplichtingen op te leggen. Dus dit is waar ik voor ga! 

Sugar

I ❤ cheesecake, chocola, koekjes en dessertjes. Maar nog meer dan anders zal ik deze periode op mijn eten letten. Suiker mag, maar dan liefst alleen van fruit en honing, en met mate. De rest probeer ik de komende tijd even af te slaan… Behalve straks op mijn verjaardag, hoor! 

Drinks…

Naast die heerlijke zoetigheden hou ik ook erg van een wijntje of speciaalbiertje… En hier zit natuurlijk ook een overvloed aan suikers in! Hier twijfel ik nog een beetje.. Ben ik bereid om mezelf te limiteren om geen gezelligheidswijntje meer te nemen? Om altijd te genieten van een thee’tje of bruiswater? Dat is wel saai… Voorlopig ga ik voor een gulden middenweg: doordeweeks geen alcohol, tenzij er echt iets speciaals te vieren is. In het weekend alcohol maar met mate. Geen drastische regels dus, maar wel bewust ermee omgaan.

 

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe blogposts van Karlien? Klik dan rechtsonder op ‘volg’! 

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s